18 Mart 2013 Pazartesi

Oscar Dosyası 3: The Oscar Goes To Lincoln

Öncelikle şunu belirteyim filme geçtiğimiz pazartesi başlamıştım ama sonunu getirememiştim. Ve her ne kadar zorlansam da sonunda bitirdim. Abraham Lincoln ABD için çok önemli bir yere sahip. Hem iyi bir lider olmuş, hem iç savaşı bitirmiş hem de ABD'nin ayıbı olan zenci köleliğini kaldırmış. Film boyunca bu konu işlenmiş. Tabi bir de aile hayatı var, eşi ve çocuklarıyla olan iletişimi, sabrı, başkan ve eş olmanın zorluğu vs. Film güzel olabilir, emin değilim. Çünkü ben belirttiğim gibi çok çok sıkıldım. Belki bizim için, ülkemiz için çok önem arz etmediğindendir. Bilemiyorum. Lincoln'ü Daniel Day Lewis oynamış. Merak ettim acaba Lincoln de hafif kambur muydu yoksa aktör mü oynamış diye. Gerçekten öyle imiş Lincoln. Hafif boynunu büken sakin bir devlet başkanı. Zaten oscarı da en iyi erkek oyuncu olarak almış Daniel Day Lewis. 
Film için diyeceğim başka bir şey yok. En önemli nokta sıkılmış ve sıkılmış olmam. Allah'tan başka ödül almamış film. Yoksa kendimden şüphe edecektim. Bu yazıyı bile o kadar isteksiz yazıyorum ki anlatamam. Hiç zevk almadım ya :( 
Neyse sıradaki filmim Life Of Pi. Bakalım o nasıl gelecek? 
Not: Şafak 58 :)))))

2 yorum:

  1. Hocam açıkcası film bana ağır geldi.Bunaldığım anlar çok oldu.Sonuna kadar izlememin sebebi Danie-Day Levis.O olmasa belkide vasat denile bilirdi.Filmin iyi olmasının sebeplerinden biri onun müthiş oyunculuğu zaten filmde tek ödül alarakta ispatladı...Ama belki bir amerikalı için harika bir film olabilir :)) zynp

    YanıtlaSil
  2. Geciken cevap için özür dilerim canım. Ve gerçekten filmlerin çekiciliği de hedef kitlesi de ülkeden ülkeye değişiyor.

    YanıtlaSil